BESEDY a ČTENÍ
V současné době nabízím tato témata pro předškoláky, žáky ZŠ i středoškoláky (obvykle témata kombinuji podle zájmu posluchačů).
Pro mateřské školy
1. I hračky si chtějí hrát
Čtení z knihy, při kterém se děti podílejí na jednoduché dramatizaci příběhu tím, že přinášejí různé rekvizity, a nechávají tím ožít hrdiny knihy I hračky si chtějí hrát.
2. Čtení s maňásky z leporel a knížek
Povídání o zvířátkách a hrdinech knih.
O psech a jejich povoláních (asistenční, policejní, záchranář…)
O surikatách i o zvířatech, která máme doma.
Pro mladší čtenáře (MŠ a 1. stupeň ZŠ)
1. Jak vzniká kniha
Kde se bere nápad, jak se sbírají informace, čím se obvykle začíná, jak dlouho trvá napsat knihu, čemu říkáme rukopis, jak vznikají ilustrace, co jsou to korektury, jak se kniha tiskne…
Čtení z aktuálně připravovaného rukopisu.
2. To si piš! (tipy, jak si hrát na spisovatele)
Popletené pohádky (Teta to plete, Táta to motá), psaní podle ilustrací (knihy s ilustracemi Heleny Zmatlíkové, Medvědí pohádka), psaní podle filmů (Kozí příběh, Saxána a Lexikon kouzel, Ať žijí rytíři!, Robinson Crusoe na ostrově zvířátek, Hurvínek), vymýšlení pokračování příběhů (Jak to bylo dál…), vaření s pohádkou (Hrnečku, vař!), zpívání s pohádkou (Teta to plete, Kozí písničky), dramatizace pohádek (Pojďme hrát divadlo), o psacích potřebách (To si piš!).
3. Má to háček
O knihách s hrdiny, kteří jsou dětmi jako všichni ostatní, ale má to háček. Někdo má rozvedené rodiče, jiný je nemocný, další neoblíbený, nebo třeba bojuje s nějakým hendikepem. (Knihy Kluk a pes, Lentilka pro dědu Edu, Ňouma z áčka, Řád sladkého sněhuláka, Šel jsem se psem, Ťapka, kočka stěhovavá, Začarovaná třída, Židle pro Anhelinu.) Pro starší kniha Řvi potichu, brácho (autismus).
4. GO! – Řada dobrodružných příběhů o přežití v krizových situacích
Šest dětí ve věku 10 – 16 let se ocitá v ohrožení života. Všichni musí spojit síly, znalosti, zkušenosti a projevit vůli přežít, aby se dostali do bezpečí.
Ztraceni ve vlnách (ztroskotání na širém moři), Nevinná lavina (zabloudění v zimních horách), Ve spárech džungle (nebezpečí deštného pralesa), Poušť, všude poušť (uvíznutí na poušti). Netvor třese zemí (zemětřesení), V pasti dravé řeky (povodeň), Chapadla ohně (lesní požár), Úder tornáda (tornádo), Žraločí zub (potápění u Velkého bariérového útesu).
K této řadě jsou vytvořené i samostatné webové stránky www.gangodvaznych.cz
Pro starší čtenáře (2. stupeň ZŠ a SŠ)
1. Jak vzniká kniha
Kde se bere nápad, jak se sbírají informace, čím se obvykle začíná, jak dlouho trvá napsat knihu, čemu říkáme rukopis, jak vznikají ilustrace, co jsou to korektury, jak se kniha tiskne…
(Zaměřeno na aktuální knihy pro starší čtenáře.) Čtení z aktuálně připravovaného rukopisu.
2. Holky (ale i kluci) na vodítku
Triptych o závislostech na drogách (Jmenuji se Alice), hracích automatech (Jmenuji se Ester) a hubnutí (Jmenuji se Martina).
Na besedy o triptychu Holky na vodítku lze někdy čerpat peníze určené na protidrogovou prevenci.
Povídání o knihách Řvi potichu, brácho a www.bez-bot.cz – pro náctileté o handicapu.
3. GO! – Řada dobrodružných příběhů o přežití v krizových situacích
Šest dětí ve věku 10 – 16 let se ocitá v ohrožení života. Všichni musí spojit síly, znalosti, zkušenosti a projevit vůli přežít, aby se dostali do bezpečí.
Ztraceni ve vlnách (ztroskotání na širém moři), Nevinná lavina (zabloudění v zimních horách), Ve spárech džungle (nebezpečí deštného pralesa), Poušť, všude poušť (uvíznutí na poušti). Netvor třese zemí (zemětřesení), V pasti dravé řeky (povodeň), Chapadla ohně (lesní požár), Úder tornáda (tornádo), Žraločí zub (potápění u Velkého bariérového útesu).
K této řadě jsou vytvořené i samostatné webové stránky www.gangodvaznych.cz
V jednom dni (dopoledni) obvykle realizuji dvě besedy.
Témata besed si můžete vybrat, stejně tak i věkovou kategorii. Příjemnější je, když je jedna beseda pro mladší děti a druhá pro starší.
Témata je možné různě kombinovat podle momentální situace a nálady v publiku, přidat například povídání o výuce tvůrčího psaní.
Ráda se podílím také na PASOVÁNÍ PRVŇÁČKŮ na čtenáře – jako rytířka Řádu krásného slova mohu přijet i s vlastním mečem.
Cenu besed je možné domluvit tak, aby byla pro pořádající organizaci přijatelná.
V průběhu jednoho dne (dopoledne) je možné po první besedě popojet o kousek dál, takže se o náklady podělí dvě knihovny či školy.
Jako autorka nominovaná na cenu Magnesia Litera a jako nositelka ocenění Zlatá stuha figuruji v seznamu tvůrců, na jejichž besedy je v určitých obdobích možné ucházet se o finanční dotace SKIP.
Na akce vozím či posílám knihy k autogramiádě po besedách. Nabídkový list posílám předem.
NOVINKA!
Nabízím také AUTOGRAMIÁDU NA DÁLKU. Pokud si škola, třída, nebo skupinka dětí objedná knihy, pošlu je podepsané s věnováním v balíčku s fakturou uvnitř. Poštovné a balné se neplatí. Aktuální nabídkový seznam posílám na vyžádání.
MOŽNO OBJEDNAT I ONLINE BESEDU PŘES WEWBKAMERU.
KONTAKT:
Ivona Březinová, ivona@brezinova.cz.